L’atenció al client a les xarxes socials

social-media-3

Avui en dia, les xarxes socials s’han convertit en una de les plataformes de comunicació entre les marques i els clients, una via de doble sentit on tots dos poden interactuar, cosa que no passava fa uns quants anys, el que ve a demostrar com ha canviat la forma de fer les coses dins del màrqueting.

Per a moltes persones les xarxes socials són un lloc d’esplai i d’estar en contacte amb els seus familiars i amics, en definitiva, per passar una bona estona. Però a nivell empresarial la cosa canvia i cal treballar força, però no només programant comentaris mitjançant alguna eina per gestionar diverses xarxes socials sinó que també cal estar preparats per a qualsevol imprevist.

En aquests casos és quan s’ha de filar molt prim perquè la nostra reacció pot tirar més llenya al foc o simplement calmar la situació amb tranquil·litat i seny. Però el millor, quan arriben aquests casos (que arribaran tard o d’hora) cal tenir dissenyada una estratègia sobre com reaccionar, per això ser previsors és anar un pas per davant i ens ajudarà a sortir airosos d’una situació d’aquesta mena.

Com és d’esperar, la comunicació entre marca i client ha de ser el més correcta possible per la nostra part, en aquest cas la marca. No es permeten els comentaris mal educats i molt menys deixar al client amb la paraula a la boca, cal tractar-lo sempre amb respecte i de manera assossegada en tot moment, tractant de conversar, oblidant-nos d’utilitzar frases curtes que no aportin res i sobretot: res de discutir i molt menys si estem en un canal on qualsevol persona pot veure’ns, cosa que podria arribar a danyar la nostra imatge i reputació.

Per acabar, una cosa molt important, en cas que la crisi s’hagi generat per un error i aquest és nostre, no cal dubtar a reconèixer l’error. Qualsevol persona pot cometre un error i reconèixer-ho és una cosa que s’aprecia tot el món, especialment si són els nostres clients, proporcionant-los una confortable sensació que estan tractant amb persones i no amb una màquina.

Aquests són tan sols alguns dels casos que poden succeir en una crisi en les xarxes socials, una cosa que hem de gestionar correctament, de manera que cal treballar molt en l’atenció al client en les xarxes socials i tenir preparat un pla davant d’una crisi.

I això ho ha de saber fer perfectament la persona al capdavant de la comunicació de la empresa dins les xarxes socials. A Dinamitza’t, a part d’aquests consells, us podem guiar en bones pràctiques i recomanacions personalitzades per a saber com gestionar les xarxes socials en cas de que el nostre client sigui autosuficient i vulgui portar ell mateix la seva gestió.

No tothom està preparat per a fer-ho tot.

Aquesta premisa és molt important, i és un dels principals errors que cometen les empreses, i malauradament, les empreses petites que no volen realitzar una petita inversió i la gestió i resultat de les males pràctiques, acaben sent perjudicials a llarg plaç.

Per a qualsevol dubte o assessorament, no dubteu en contactar-nos.

Ja ens segueixes a Facebook?

Bon any a tothom! Des de Dinamitza't comencem el 2017 amb molta il·lusió i ganes de treballar per tal de millorar dia rere dia. El teu negoci ja existeix a Internet? Contacta'ns i dona-li l'impuls que necessita. ... Veure mésVeure menys

Veure a Facebook