Per què un bloc t’ajudarà a vendre a una botiga online?

buzzblog-minimal-blog-wordpress-theme

Dóna’m 5 minuts i t’explicaré per què un bloc t’ajudarà a vendre a una botiga online

 

Cada vegada hi ha més persones que s’animen a muntar una botiga online i és cert que existeixen moltes solucions per poder muntar una tenda online amb un pressupost ajustat.

Sovint, una vegada que està muntada la botiga online, el problema és que no reben visites i com no tenen pressupost per fer accions de màrqueting online, no aconsegueixen que hi hagi un volum suficient de visites a la botiga online per a poder vendre.

Muntar una botiga online no és suficient.

Si no tens pressupost per a publicitat o per a campanyes d’email màrqueting o per a accions amb altres suports, en aquest cas, no tens més opcions que completar la teva tenda amb un bloc i si pots interaccionar molt bé aquestes dues tàctiques, segurament, podràs treure molt profit d’aquesta aliança perfecta: d’una banda el bloc t’aconseguirà molta visibilitat i per l’altre la botiga online, al estar integrada amb el bloc et permetrà tenir sempre un parell de productes visibles a un sol clic de la compra dels teus lectors.

9 beneficis d’un bloc per vendre amb una botiga onlineonline

1 – Aconseguir una audiència nova

Amb un bloc, la qual cosa pots fer és dotar de continguts frescos la teva botiga online online i això és molt positiu per Google.

Una vegada que has muntat la teva botiga online és probable que no incorporis nous productes o noves categories cada setmana. En canvi, si pots produir un parell d’articles cada setmana, serà contingut fresc que Google podrà indexar i així percebre moviments en el teu domini, la qual cosa és molt bo per als teus rànquings.

En augmentar la teva probabilitat d’estar posicionat més alt en els rànquings de Google, estàs incrementant el teu abast i estàs arribant a un públic que, sense tenir bloc, no podries aconseguir.

2 – Humanitzar el teu negoci

En el teu bloc, usa fotos i petits videos on apareixes tu donant la cara, com a propietari del negoci.

Generar confiança

Si fas això, la qual cosa estàs fent és humanitzar el teu negoci i jo crec que és molt, molt important, perquè has de tenir molt clar, sobretot si tractes de vendre productes que no tenen marca pròpia, que has de generar confiança abans de tractar de vendre el que sigui.

3 – Mostra els teus actius

Per exemple, si tu treballes en un magatzem i tens moltes màquines, has de treure profit d’això i treure fotos de les màquines o explicar a la gent com treballes en el teu magatzem i també gravar petits videos amb la teva webcam o el teu mòbil, on apareixes tu i dónes la cara.

És un tema fonamental per construir relacions amb els teus lectors.

4 – Deixa de competir (sempre) per preus

Si vols poder sortir-te del cercle destructor de la lluita per preu, has d’augmentar el valor percebut dels teus productes. Pots aconseguir-ho explicant històries sobre els processos de fabricació dels teus productes.

Una cadira del Carrefour no té la mateixa història que una cadira de disseny premiada en Milano, o que una cadira artesanal feta de vímets procedent d’un parc natural protegit destrossat fa poc per un incendi.

Ho enxampes?

No vols vendre un producte-comoditat com a punts altres competidors. El bloc t’ajuda a diferenciar-te.

5 – Un procés de compra més transparent

Tenir un bloc on ofereixes informació que ajudi perquè els teus lectors puguin prendre les seves decisions de compra de forma totalment preparada, significa que tens un munt d’informació que ve a completar el que pot ser la pròpia fitxa del producte que ja es troba en la teva botiga online i quan ofereixes més informació, la qual cosa estàs fent és possibilitar que ocorrin més processos de compra en la teva pròpia tenda.

Quanta més informació donis a la gent que et llegeixi sobre el procés de compra, sobre les condicions de devolució, sobre el servei de lliurament a domicili, etcètera, etcètera, millors decisions podran prendre ells i segurament, més vendes aconseguiràs.

A més, com a efecte col·lateral, menys devolucions i menys problemes de clients insatisfets tindràs, amb la qual cosa és molt positiu també usar el bloc com un canal para a educar als teus clients.

6 – Suport de valor afegit

Si també penses en les activitats d’atenció al client, pots usar el format video per gravar mini tutorials. Dotant de valor afegit el teu servei d’atenció al client estàs fent dues coses: d’una banda cuides molt bé les relacions que pots desenvolupar amb els teus clients i a més, quan produeixes videos d’aquest tipus, la qual cosa estàs fent és augmentar la teva credibilitat i assentar la teva autoritat en el nínxol.

7 – Una relació contextual a cada moment

Una de les jugades perfectes que pots fer quan tens una botiga online i un bloc és relacionar a cada moment, les entrades que publiques amb les fitxes dels teus productes.

En el bloc t’enfoques a oferir contingut de valor pel teu target, per a la gent que vols atreure en el teu bloc i en segona instància, en la teva botiga online. Però pots utilitzar per exemple el peu de les teves entrades per ensenyar 2 o 3 fitxes de productes relacionats amb el tema que has abordat en l’entrada.

Un canal de doble via

Això ha de funcionar del bloc a la botiga online i també de la tenda al bloc, perquè algú que està consultant una fitxa de producte en la teva tenda però que encara no està preparat per executar la compra en aquest moment (perquè encara no està convençut, o no ha pres la decisió sobre quin producte comprar), en aquest cas és molt útil seguir nodrint aquesta relació amb aquest “pre client” que encara no està disposat a comprar però que si li dónes bona informació, el més probable és que en un parell de dies després torni al teu bloc i acabi per realitzar la compra a la teva pàgina abans que en unes altres.

8 – La millor prova social són els teus propis clients

Unes altres de les coses que pots posar en el teu bloc són videos de com els teus propis compradors estan usant els productes que t’han comprat. Això té un doble efecte: d’una banda prova social i d’altra banda, aconsegueixes que els teus propis clients estiguin fent la promoció dels teus productes.

Això és molt bo i pots pensar a generar un concurs amb fotos o amb videos. Òbviament, hauràs de regalar alguna cosa per incentivar a la gent a participar en aquest tipus de coses, però no hi ha gens millor que un dels teus clients que explica que ha comprat un producte que és fantàstic, demostra en un video com ho està usant i a més, avala que ha rebut el producte en dos dies i que tot estava correcte, la qual cosa és una molt bona forma de deixar que els teus propis clients estiguin fent les vendes per a tu.

9 – Posa’t en la pell del teu públic

El que has de fer és posar-te en la pell dels teus clients i explicar com ells poden utilitzar el producte que estan comprant en la teva botiga online i quin és el benefici per a ells de fer-ho.

Si l’ADN de la teva tenda són els teus productes, en el bloc l’ADN de les teves entrades han de ser les necessitats de la teva target o dels teus futurs clients. És molt important que captis l’essència d’aportar valor en el bloc i deixar que la gent compri després de forma natural en la teva botiga online.

Tenir un bloc és bó perquè la gent descobreixi el que són els teus productes i la teva botiga online; també és bo per a la gent que està comprant i pot verificar, per exemple, que si ben el producte és una mica més car, el nivell d’atenció al client és molt superior al que poden ser altres tendes.

Acarona als teus clients

Amb el bloc pots consolidar aquesta relació tan especial que pots tenir amb  la gent que et va a comprar més d’una vegada.

Ja que saps que és tan complex captar un nou client, és fonamental que els clients que ja tens repeteixin compres. Una excel·lent forma de consolidar aquesta relació, és d’aportar valor afegit gratuït a través del bloc i ajudar als teus clients en el seu moment a dia.

El que NO HAS DE fer en el teu bloc

El que no has de fer és muntar un bloc perquè t’han dit que és bo per al posicionament a Google i que cada entrada en el teu bloc sigui una rèplica d’una fitxa de producte.

Els atributs dels teus productes ja estan totalment definits i descrits en les fitxes de producte que existeixen en la teva botiga online. No serveix de gens una vegada més parlar del producte en si, de la grandària, dels colors disponibles i tot això.

Article de : Franck Scipion

 

Ja ens segueixes a Facebook?

Bon any a tothom! Des de Dinamitza't comencem el 2017 amb molta il·lusió i ganes de treballar per tal de millorar dia rere dia. El teu negoci ja existeix a Internet? Contacta'ns i dona-li l'impuls que necessita. ... Veure mésVeure menys

Veure a Facebook