Tornem al setembre, bones vacances!

Tornem al setembre!!

I us convidem a reflexionar …

A tots aquells que teniu un negoci propi, i encara no disposeu de presència a Internet amb una web propia.

Molts van ser els que no van voler creure aquella màxima de Bill Gates que va revolucionar l’era tecnològica dels 80 quan va esmentar allò de “Si no està a Internet, no existeix”.

Des d’aleshores, han passat molts anys que han servit per comprovar certament la veritable importància d’Internet per als negocis i empreses. Ara, el futur més immediat, ens augura un nou canvi generacional on el comerç electrònic i la forma de vendre seran protagonistes.

Internet és una part cada vegada més important del dia a dia i s’està convertint més en una part fonamental per entendre el futur. La xarxa s’està apropiant de totes les parts del nostre dia a dia i s’està integrant totes les nostres necessitats. Internet no és ja un element més o a part del que som o fem, sinó que s’ha convertit en un element vehicular que uneix a tots i a tot.

Per tant, i sobretot a mesura que la penetració de la xarxa es va fent més profunda ia mesura que la seva importància està tocant més i més punts (no cal oblidar que el futur immediat és innegablement smart i que tot estarà connectat a la xarxa, des de la ciutat en què es viu fins als electrodomèstics de la llar), el pes d’internet en el món dels negocis és més gran i més gran.

Les marques, els productes i les empreses han d’estar presents a la xarxa i s’han d’adaptar a les necessitats que aquesta imposa. Si no està a internet, difícilment s’arribarà al consumidor. I si no s’està a internet, difícilment es va a vendre, ara i sobretot en el futur immediat. Què és el que fa que la xarxa sigui crucial per a la supervivència?

L’audiència està a internet: els cercadors són les noves Pàgines Grogues

Una de les principals raons que expliquen la necessitat d’estar a internet és el fet que els consumidors hi són. La xarxa és la font de saviesa a la qual acudeixen en tot moment, ja sigui perquè necessiten consultar la vida d’un fosc rei que apareix en una placa en un museu a la Viquipèdia o perquè volen trobar un restaurant en el qual sopar i no saben a on anar. La xarxa s’ha convertit en la seva font d’informació per a tot i més ho ha fet per a tots els grups generacionals. El busca-ho a Google ja no té edat.

I si l’audiència està aquí és absurd no estar on ells busquen per a ser trobats, sobretot perquè el pas del temps apunta a un canvi en aquest comportament que farà que els consumidors estiguin encara més a internet. Els dispositius mòbils són cada vegada més populars i any rere any milloren les condicions de connexió a internet en mobilitat alhora que els preus d’aquests serveis es redueixen. Això fa que el parc de consumidors connectats sigui cada vegada més gran i que l’ús d’Internet per trobar informació sigui any rere any superior. Per tant, confiar en la xarxa per a ser trobat quan els consumidors necessiten els serveis o els productes que s’ofereixen és encara més important.

Els consumidors volen establir relacions

Les relacions entre les marques i els consumidors són cada vegada més estretes i molt més personals. Les empreses han hagut de canviar d’estratègia a l’hora de relacionar-se amb els seus potencials clients i han hagut de començar a crear relacions més directes i concretes amb ells. La culpa de tot això la té internet i la manera d’aconseguir complir les seves expectatives està directament a la xarxa.

L’aparició de les xarxes socials i el boom dels continguts en línia han fet que els paradigmes de comunicació hagin canviat. Els consumidors volen missatges directes, informació personalitzada i, sobretot, a marques que s’assemblin més als seus amics i menys a un ven-fums. Els consumidors esperen poder saber-ho tot de la marca i esperen saber-ho tot en temps real. I, a mesura que els millennials i els membres de la Generació Z entren al mercat del consum i es converteixen en els “influencers” que determinen el que marques fan, aquesta realitat és encara més important. Aquests consumidors volen relacions molt més directes i, per tant, aquest tipus de mecanismes es refermaran en els propers anys de forma molt més inqüestionable. La xarxa és una de les millors formes per complir amb aquestes expectatives.

L’eCommerce no té límits

Els consumidors compren cada vegada més per internet i les previsions són les que que en els propers anys augmentaran encara més les compres i el tipus de les mateixes que realitzen en línia. A internet no vam comprar ja només llibres o viatges, ara comprem moltes més coses sense gairebé pensar-ho, com poden ser sabates o roba, i vam començar a digitalitzar processos que estaven sent patrimoni de les botigues físiques, com pot ser anar a comprar. La llista de supermercats que permeten comprar a internet és cada vegada més llarga i fins i tot cadenes com Dia, que han fet dels preus baixos seu principal senyal d’identitat, permeten ja comprar en línia.

La tendència és creixent i en els propers anys seran cada vegada més les coses que comprarem en línia. I si els consumidors estan migrant cap al consum a la xarxa, per què quedar-se fora d’això? La veritat és que el comerç electrònic no s’ha de veure com una alternativa o com un enemic, sinó més aviat com un complement. Les vendes online complementen i completen a les offline i el servei que es dóna en un canal o en un altre serveix per fer que el consumidor se senti més còmode amb la marca, poc import si s’és una gegant multinacional o la botiga gourmet de la cantonada del teu carrer. Les empreses han de pensar, totes, sense importar la grandària, des d’un punt de vista omnicanal.

Tot és molt ràpid

El món és cada vegada més ràpid i els consumidors esperen que els temps de resposta de les marques siguin cada vegada més reduïts. El volen aquí i ara, ja sigui perquè estan buscant informació sobre un producte o sobre l’hora d’obertura d’un restaurant i no estan disposats a perdre el temps trucant al lloc o ja bé sigui perquè és diumenge i volen comprar el producte abans fins i tot de que la botiga obri. Tot és més dinàmic i tot està molt més accelerat.

Poden les empreses reaccionar a aquest canvi i ser capaços de mantenir al consumidor interessat i comprant a la seva botiga o el seu producte sense entrar en el joc en línia? La veritat és que sembla gairebé impossible (per no dir que és completament impossible) mantenir-se al peu del canó i reaccionar davant aquest mercat tan dinàmic sense estar a internet. I a mesura que el temps passa i que els consumidors s’han acostumat que tot passi encara més ràpid, les possibilitats de sobreviure quedant-se fora de l’online són més limitades.

Tota la teva competència hi està: en realitat és jugar amb menys armes

Quan s’és petit i es vol imitar als altres, una de les coses que els pares solen dir és ‘si tots es tiren de la part alta d’una muntanya, tu també et llençaries?’ Doncs el món dels negocis cal oblidar les lliçons paternes infantils: si tots es tiren de la part alta d’una muntanya? serà per alguna cosa. La competència serà a la xarxa i el consumidor la trobarà. Per a la marca que no s’ha preocupat per la xarxa, simplement serà una oportunitat perduda.

El consumidor espera trobar-te

Però, sens dubte, el més important és el fet que els consumidors esperen trobar a marques, botigues i productes en línia. Esperen que quan busquin a la marca aquesta aparegui sense més a l’altra banda i que, per tant, tinguin una presència en línia amb la qual cobrir les seves necessitats informatives o de consum. No estar no és només una manera de decebre al consumidor sinó també, possiblement, una de crear una certa suspicàcia. Possiblement el consumidor es pregunti per què la marca no està a la xarxa.

 

Després de llegir aquest text… creus que encara no necessites tenir una web a Internet? Segur?

Pensa-hi, nosaltres t’esperem al setembre.

Bones vacances!

L’equip de Dinamitza’t.

 

Ja ens segueixes a Facebook?

Bon any a tothom! Des de Dinamitza't comencem el 2017 amb molta il·lusió i ganes de treballar per tal de millorar dia rere dia. El teu negoci ja existeix a Internet? Contacta'ns i dona-li l'impuls que necessita. ... Veure mésVeure menys

Veure a Facebook